Spousta firem a podnikatelů se v současnosti soustřeďuje jen na online reklamu a zapomíná na klasické formy propagace z offline světa, které i dnes stále dobře fungují. Třeba na „obyčejné“ letáky. Jak jimi efektivně oslovit zákazníky? Přinášíme pár tipů, díky nimž se vám to zaručeně podaří.
Zaujměte
Leták musí zaujmout, a to jak po grafické stránce, tak po té obsahové. Aby se vám to povedlo, musíte si určit cílovou skupinu, kterou chcete oslovit a podle toho pak zvolit tón komunikace. Pozornost potenciálního zákazníka upoutáte barvami, velkým titulkem, pořádnou fotkou, pěknou ilustrací, zajímavým sloganem, který vzbudí zvědavost. Nešetřete na kvalitě tisku letáků, právě ona totiž sehrává důležitý první dojem. Obzvlášť pokud propagujete zboží luxusnější povahy, pak by měl být samozřejmostí tvrdší papír s vyšší gramáží, který je velmi odolný a působí reprezentativně.
Řiďte se heslem: v jednoduchosti je krása
Stejně jako u vizitek i v případě letáků platí, že písmo musí být dobře čitelné. Vsaďte na ověřené klasické fonty, které lidské oko snadno a rychle čte. S množstvím textu to nepřehánějte, buďte struční, ale výstižní, „vypíchněte“ ty nejdůležitější informace a nekombinujte více nabídek dohromady. Řiďte se heslem: čím jednodušší, tím lepší. Vyvarujte se prázdných slov a frází, které nic neříkají a z nichž se zákazník nic nedozví. Takové letáky totiž nemilosrdně končí v koši. Text rozložte přehledně, důležité informace zvýrazněte, zvětšete nebo odlište barvou. S kreativitou to ale nepřehánějte, ať nevznikne nepřehledný „mišmaš“.
Jasně vyzvěte k akci
Ví příjemce, co má po přečtení udělat a jak získá to, co nabízíte? Nenechte ho pochybovat, vysvětlujte to klidně „polopatě“, zdůrazňujte, opakujte. Vězte, že náznaky v tomto případě opravdu nefungují, proto neponechávejte nic náhodě. Připojit nezapomeňte důležité kontakty, jako je adresa, telefon nebo webová stránka – řiďte se stejnými pravidly jako při tvorbě vizitek. Na konec pak umístěte obchodní značku nebo logo, lidé si totiž nejlépe zapamatují to, co četli poslední. Tak toho využijte!