Zajistit optimální výkon reklam, které budou také opředeny kýženými výsledky, není jednoduché. Zejména ne dnes, kdy jsou PPC reklamy vzhůru nohama. Naštěstí existuje několik cest, které vedou k naplnění našich cílů. Kupříkladu bychom se neměli stresovat tím, že se prostředí mění, ale spíše bychom měli sledovat aktuální vývoj u PPC reklam a řídit se podle výkonů. Na tom totiž záleží, nikoliv na tom, že se prostředí mění a že je i svět reklam doslova vzhůru nohama.
Žádné zbrklosti
V posledních měsících jsme mohli být svědky lehké zmatenosti hlavně automatizovaných reklamních kampaní, které mnoho lidí vlivem okolností a změn pozastavilo nebo mělo tendenci je ustavičně měnit. Ve výsledku však zbrklosti byly tím, co se rozhodně nevyplatilo. Spíše jsme měli zachovat chladnou hlavu a nesnažit se za každou cenu snižovat ceny za kliknutí, jelikož by to mělo negativní vliv na výkonnost kampaně.
Když se PPC reklamy staví vzhůru nohama
Zachování klidné hlavy je v případě reklamních kampaní skutečně klíčové. V případě, že evidujeme vyšší cenu za kliknutí nebo neefektivitu, můžeme učinit několik kroků vedoucích k eliminaci případných (byť jen třeba chvilkových) škod.
Například můžeme upravit cíle, alespoň krátkodobě. Strategie se může měnit i během rozjeté marketingové strategie, abychom zajistili i cílovou návratnost. Také můžeme upravit i sezonní nabídku, na které se neočekávané změny mohou podepsat.
Bezpečnostní opatření
PPC reklamy mohou být v současné době hlavně ovlivňovány změnou bezpečnostních opatření vlivem zvýšeného riziko bezpečnostních internetových hrozeb. Online prostředí je v současné době nebezpečnější než kdy dřív, což se na marketingu značně podepisuje.