Písmo a jeho vliv v reklamním sdělení

Jaké písmo zvolit pro reklamní spoty nebo pro logo firmy? Musíme počítat s tím, že lidský mozek nečte slovo písmeno po písmenu, ale jako celek. Dokonce můžeme přeházet pořadí písmen ve větě a smysluplnost bude zachována.

Hlavním předpokladem pro to, aby byl text dobrý, je čitelnost písma. U reklamních spotů není dobré hrát si se složitými tvary písma. Stačí jednoduché, dobře zažité fonty. V textu jde především o sdělení. Následující příklad je ukázkou toho, jak by to asi mělo a nemělo vypadat. Je zcela patrné, jaké slovo jde přečíst a rozeznat lépe.

REKLAMA

rEkLamA

Některé typy písma mohou vyvolávat určité domněnky nebo emoce. Němečtí psychologové například zjistili, že staré německé písmo (švabach) působí starobyle, plně a pestré přímo dětsky, hravě a málo vážně. Dále zjistili, že zaoblené druhy písma vyvolávají dojem, který lze popsat jako „zasněný, klidný“, zatímco s hranatými a rovnými typy písma jsou spojovány asociace jako „důstojný, vážný“. Zřejmě je to díky tomu, že odmalička jsme vedeni k představě, že kulaté věci jsou více hravé (vzpomeňte si na své plyšáky) a hranaté věci vzbuzují úctu a pokoru (ostré a nebezpečné věci).

S tvarem písma dozajista souvisí i naše vnímání tvarů a zvuků. 

Na obrázku vidíte tvary, které mají název Tivian a Somoron. Každý, kdo čte tento článek stoprocentně dokáže správně přiřadit jméno k tvaru. Jak slova, tak obrazce v nás totiž vyvolávají pocity jako „ostrý, hranatý, tvrdý“ a „měkký, kulatý, jemný“. Tyto vlastnosti spolu také často souvisí a pomocí nich si dokážeme vybavit konkrétní předměty.

Jak si tedy obraz nejlépe zapamatujeme?

Víme, že pozornost, kterou lidé věnují inzerátu například v novinách, jsou dvě sekundy. Přičemž jsou schopni zpracovat najednou asi sedm významových jednotek. Mezi nimi by tedy nemělo chybět určitě logo značky, název a základní text. Dobu pozorování určitého obrazu zvyšuje vyobrazení osob a tváří.

Pozitivně na aktivaci působí obrazy, které se vztahují k našim potřebám, přáním nebo zájmům.

Reklamní spoty

Reklamní spot stojí spíše na kvalitním nápadu, než na umělecky a precizně vystylovaném písmu. Dobrou reklamu však není nikdy lehké vymyslet a zpracovat. V televizi vidíme různé reklamy, zveřejňované za nehorázné peníze, které nemají téměř žádnou myšlenku a do diváka se nikterak „nezahryznou“.

Ty lepší spoty využívají například podmiňovací reklamy, nebo dokonce kvalitně grafologicky zpracovaný text.

TOP

Nejlepší erotické filmy a seriály

Přítelkyni se nelíbí klasické porno? Raději se chce podívat...

Tipy pro vousy – Co dělat pro jejich růst?

Říká se muž bez vousů je jako chleba bez...

Top 10 Odstřelovací pušky

Odsřelovači jsou a vždy byli elitou každé armády. Jejich...

Top 10 Válečné filmy, které stojí za zhlédnutí

Existuje spousta filmů s válečnou tématikou. Některé stojí za...

Vybíráme styly vousů

Také jste názoru, že pořádný chlap by neměl být...

Protective PPF Shield Against Gravel for Your Automobile

Modern road travel can subject an automobile’s exterior to...

Proč si vybrat právě Credit půjčku?

Mnoho lidí se může dostat do situace, kdy nečekané...

Bioklimatická pergola hravě strčí klasickou pergolu do kapsy. Proč?

Pergola je nedílnou součástí každé perfektně vybavené zahrady. V...

Box jako součást fitness: Jak ho zařadit do tréninku?

Box už dávno není jen sportem profesionálních bojovníků. Stále...

Jak správně udržovat běžecký pás, aby vám vydržel co nejdéle?

Běžecký pás je skvělou investicí do zdraví a kondice,...

Kvalitní produkty pro mužskou kosmetickou rutinu

I muži si zaslouží kvalitní kosmetickou péči. Tak proč...

Informační systém, který poroste s vaší firmou? Na začátku může stačit účetní program

Každý podnikatelský příběh někde začíná. Možná teď provozujete malý...

Když dětská duše potřebuje pomoc, rodič se o ni nesmí bát požádat

"Však on z toho vyroste." Tuhle větu slýchá mnoho...
spot_img

Related Articles