Řešíme to stále dokola… Pokud máte partu více kamarádu, neustále se pořádají oslavy narozenin, slavíte svatby, slavíte narození potomků. Stále dokola se snažíte vymyslet nějaký opravdu originální dárek. Přesně takto jsme vymýšleli dárek k 30. narozeninám pro našeho kamaráda a nakonec padla volba na zapůjčení sportovního super auta.
Na internetu se s těmito nabídkami roztrhl pytel, takže není problém sehnat prakticky jakékoliv auto. My jsme nakonec využili služeb pražské autopůjčovny OneTwoGo.
Co jsme vybrali a proč?
Z jejich nabídky nás zaujali dvě auta, která připadala v úvahu. Jednalo se o Maserati Quattroporte 4,7 GTS V8 v automatu o výkonu 442 koní a Ferrari California F1 4,3 V8 o výkonu 463 koní. Nakonec zvítězil větší fešák, což u nás bylo červené Ferrari, viz. na fotce.
Protože je léto, byli jsme nakonec i rádi, že to byl cabriolet. Auto jsme si vyzvedli v garáži přímo v půjčovně. Podepsali jsme se smlouvu o půjčení a spoluúčast na 2 dny a vyrazili do ulic. První velmi nezvyklá věc pro člověka, který je zvyklý na manuální převodovka, byl automat. Ze začátku se nám stalo, že auto hodně prudce brzdilo, když se člověk snaží při řízení a brzdění používat obě nohy. Chce to chvilku cvik, než si na to člověk zvykne a používá opravdu jen jednu nohu.
Auto jsme vzali nejprve na dálnici, kde byl ale hustý provoz a auto jsme tam nemohli dostatečně vyzkoušet. Auto mělo dálniční známku, takže nebyl problém ho tam vzít. Měli jsme sraz všichni na starém letišti u Lnář, kde se sjíždějí často sjíždějí různí tuningoví nadšenci a zkoušejí na rovince výkon upravených aut.
Na dlouhé rovince jsme se dostali na nějakých 250 km za hodinu, jezdili jsme vždy po dvou a zkoušeli, kdo z auta vytáhne nejvíce. Auto má neskutečné zrychlení a je opravdu zážitek si to vyzkoušet. Obrácenou stranou mince je ale spotřeba, takže rafička na nádrži šla dolů přímoúměrně naší ostřejší jízdě. Pak jsme nechaly odpočinout rozžhavené brzdy. Zkoušeli jsme i gumování na velkém asfaltovém plácku, ale to moc nešlo, protože asfalt byl dost drsný a nechtěli jsme gumy úplně zničit.
Celkem jsme za ty dva dny projeli asi 3 nádrže auta. V autě mohou jet až 4 lidi, ale optimální jsou opravdu dva lidé vepředu, jinak by se dozadu v pohodě vešli dva liliputi. Pokud jste vyššího vzrůstu, tak se dozadu určitě nevejdete.
Všichni včetně oslavence jsme se u auta pak ještě vyfotili a jelo se domů. Druhý den už se jezdilo jenom po okresních silnicích, kde se dá krásně vychutnat zrychlení tohoto super sportovního vozu. Auto má šíleně nízký podvozek, což byl trošku problém uhlídat na našich hrbolatých silnicích. Za ty 2 dny jsme sjeli gumy asi o půl milimetru, ale bylo to celkově v normě a při vrácení vozu s tím nebyl problém.
Byl to pro všechny zúčastněné nezapomenutelný zážitek a rádi bychom si to v budoucnu zopakovali.