Pokud patříte mezi milovníky aut a mezi správné patrioty, jistě jste nemohli opomenout, že značka Škoda chystá vyrazit na trh s úplnou novinkou. Jedná se o REMAKE legendárního Rapidu. Jak auto obstálo v testech, kolik bude stát a co nám nabídne?
Česká poctivost
Ač se v dnešní době nedá o české poctivosti příliš mluvit, u Škody Rapid tomu bude právě naopak. Rapid je zkrátka poctivě postavené jednoduché a velmi dobré auto, které by za přijatelnou cenu mělo splňovat veškeré očekávání a nároky.
Nehledejte novou Octavii
Hned na úvod je potřeba zdůraznit, že v novém Rapidu nehledejte novou Octavii, nebo Superba, přeci jen bude Rapid peněžně někde o 250 000 Kč níže, takže toto porovnání není na místě.
Prostor, úspora a nejrůznější vymoženosti
To jsou 3 základní faktory, kterými se vývojáři u Rapidu řídili. Auto by mělo být praktické, prostorné a hlavně úsporné.
Naštvěte své sousedy – precizní design
Ne nadarmo se o Rapidu říká Pokud – je to ideální auto pro typického Čecha. Pokud chcete naštvat souseda a pochlubit se novým velkým autem bude pro Vás Škoda Rapid tím pravým. Zvenku vypadá Rapid skvěle, je velký a vypadá honosně. Na první pohled je to Škodovka a na druhý má úplně jiný a hlavně modernější kabát, který se může pyšnit ostrými liniemi a skvěle vyváženými a vybalancovanými proporcemi.
Navrch huj uvnitř fuj
Toto přirovnání sedí k novému Rapidu jako vejce k vejci. Zatímco z venku vypadá Rapid luxusně a honosně, uvnitř se vzhled a kvalita materiálů již dosti podobá nabízené ceně za model. Zkrátka šetřilo se všude, kde se dalo a je to relativně dost znát. Obzvláště plasty palubky a dveří vám připomenou starou dobrou Škodu 120.
Nejrůznější vymoženosti
Naopak čím mile Rapid překvapí, jsou nejrůznější praktické vymoženosti jako třeba kapsa na reflexní vestu pod sedačkou, vyjímatelný odpadkový koš, škrabka na okna schovaná v krytu hrdla palivové nádrže nebo oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru. Nechybí zde ani USB vstup a nejrůznější držáky, odkládací prostory apod.
Motorizace
Škoda bude nabízet Rapid se čtveřicí benzinových motorů o objemu 1,2 a 1,4 litru a dvěma diesely 1,6 TDI. Výkon agregátů se pohybuje od 55 kW do 90 kW. K dostání bude vedle manuální i automatická převodovka DSG. Nádrž pojme 55 litrů paliva a podle motorizace vystačí až na 1 300 km.
Spotřeba
1. Tříválec 1.2 MPI – 4,1 l/100km
2. Čtyřválec 1.2 TSI – 6,5 l/100km
3. Čtyřválec 1.4 TSI – 8 l/100km
4. Čtyřválec 1.6 TDI – 4,8 l/100km
Cena
Podle odhadů odborníků by měla cena začínat pod 300 000 Kč.