Dobrých důvodů pro odhlučnění interiéru osobního vozu je celá řada. Při jejich výčtu nelze vynechat lepší soustředění řidiče, snazší komunikaci mezi cestujícími i handsfree hovory a samozřejmě také znatelně lepší kvalita hudby nebo mluveného slova z audio systému vozu. Odstínění nepříjemného hluku a vibrací, ať již pochází od silnice, kol, motoru či z okolního prostředí, mění zážitek z jízdy k lepšímu. Kvalitně provedené odhlučnění má ale i výhody, které nejsou primárně spojené s hlukem jako takovým. Při realizaci úprav totiž dochází i ke zpevnění karoserie a díky speciálním chemikáliím obsaženým v aplikovaných materiálech i k výraznému snížení rychlosti, se kterou se v některých místech vozu šíří rez. Dalším zlepšením, které majitelé vozů ocení především v zimě, je lepší tepelná izolace interiéru a pomalejší únik tepla.
Odhlučnění a tepelná izolace motorového prostoru
Zimní období klade na naše vozy vysoké nároky. Sníh, plískanice, sůl z vozovek… to vše negativně působí na materiály auta a majitelům vozů tak nezbývá než po celé zimní období s těmito specifiky zimního období bojovat. Problémy však působí také nízké zimní teploty. Díky nim motor rychle vychládá, a především auta s dieselovými motory potřebují na zahřátí delší čas, což vždy znamená vyšší spotřebu paliva, vyšší emise a díky rozdílné tepelné roztažnosti jednotlivých částí motoru i riziko rychlejšího opotřebení. Je proto vhodné myslet při snaze o akustickou izolaci motoru také na izolaci termální. V naší firmě proto kromě aplikace antivibračního materiálu nabízíme i instalaci termoakustické vrstvy, která současně tlumí hluk od motoru a zpomaluje jeho vychládání. Prodlužuje se tak interval, kdy se motor musí před jízdou znovu zahřát. Materiálem pro právě takovou termoakustickou vrstvu je např. materiál nabízený pod komerčním názvem STP Heatshield L, který naleznete i v naší nabídce.
Tepelná izolace interiéru
I v případě interiéru lze zabránit únikům tepelné energie aplikací termoakustického materiálu do prostoru dveří jako druhé vrstvy, která doplňuje vrstvu antivibrační. I v případě, že je použita pouze antivibrační pěna – typicky např. na izolaci střechy – teplo bude z interiéru vozu díky 20 mm vrstvě této pěny s hliníkovou fólií unikat pomaleji.
Je zřejmé, že na odhlučnění vozu je vhodné se dívat jak na komplexní úpravu, která vozu přidává řadu vlastností zvyšujících jeho technickou odolnost i míru uživatelského komfortu. I proto lze odhlučnění spojené s instalací tepelné izolace jen doporučit. Je samozřejmě vhodné vybírat pro realizaci těchto úprav skutečně profesionálního dodavatele s bohatými zkušenostmi. Kvalitní provedení ocení jak majitelé, tak jejich vozy.