Nudné statické a ploché reklamy vyšly z módy. Reklamy se nyní ujaly netradiční formy získání pozornosti uživatelů.
Náš život je reklamami přeplněn, proto jsme si vytvořili jakousi imunitu vůči reklamním bannerům. Proto marketéři neustále přicházejí s novými nápady, jak si získat pozornost člověka.
1. Reklamy v souvislostech
Reklamy v souvislostech upoutají proto,že osloví toho pravého zákazníka na správném místě ve správný čas. Zjednodušeně se dá říci, že je tato reklama správně umístěná a má dobrý obsah. Produkt, který je na banneru/billboardu zobrazován je často každodenní potřebou uživatele.
2. Naléhavé aktuální reklamy
Naléhavé reklamy přitáhnou váš pohled často roztomilým obrázkem zvířete nebo člověka. Spolu s tímto můžou být použity slova jako „zdarma“ a „novinka“. Tento typ reklamy často využívají zoologické zahrady, které mají často vtipné vyobrazení zvířat.
3. Zábavné reklamy
Zábavné reklamy vás jednoduše zaměstnají. Jsou to převážně interaktivní flashové animace, které používají nějaký typ jednoduché hry. Uživatele tedy přitáhne možnost se chvíli pobavit a zjistit, na jaký produkt reklama vůbec je.
4. Funkční reklamy
Funkční reklamy upoutají, protože uživatelům nabízejí užitečný nástroj, který mohou ihned použít. Například vyhledávací formulář nebo různé katalogy. I když uživatel tuto službu nepotřeboval, může ho zaujmout. Příkladem je například reklama na zlaté stránky.
5. Zavádějící reklamy
Zavádějící reklamy jsou typy reklam, které žádný uživatel nemá rád. Většinou mají podobu vyskakovacího dialogového okna, na které musíte klepnout. Můžeme je často najít na různých „pochybných webech“. Reakce, kterou vyvolá tato reklama je záporná, což se provozovatelům stránek nelíbí.
6. Smysluplné a cílené reklamy
Smysluplné reklamy upoutají nikoliv tím, že by se draly do popředí, hulákaly a dožadovaly se pozornosti, ale tím, že nabídnou uživateli přesně to, co hledá. Tyto reklamy dosahují nejlepších výsledků. Jsou to například sponzorované odkazy při vyhledávání na Seznamu nebo Googlu. Také různé typy reklamních aplikací jako AdWords nebo Sklik.