Šest chlapíků, mezi kterými se našel prodavač alkoholu, majitel servisu, realitní agent, prodavač nátěrových hmot nebo zedník, neměli nikdy žádné zkušenosti s vedením restaurace a přesto jejich řetěz restauračních zařízení patří dnes, mezi nejznámější po celém světě. Jak se jim to podařilo? Zde je jejich příběh…
Psal se rok 1983, když tito mladí muži projevili zájem o šílenou barabiznu na okraji floridského Clearwateru, kde si hodlali otevřít vlastní restauraci. Nedaleko nemovitosti se nacházela skládka a předchozí zájemci, kteří zde zkusili podnikat, dříve nebo později zkrachovali.
Jaká byla jejich idea? Chtěli pivo, jídlo do ruky, starou hudbu, která by se linula z reproduktorů, nostalgickou atmosféru, která by připomínala starou dobrou Ameriku a hlavě krásné ženy! Když přišla řeč na jméno podniku, jeden z nich si vzpomněl na skeč Steva Martina, který zazněl v oblíbené televizní show Saturday Nigh Live. Komik se zamýšlel nad tím, jak by se měly nazývat ženské vnady, protože kozy ani cecky se mu nelíbí, měly by se nazývat kozičky.
A tak vznikla restaurace Hooters a logo sovy s velkýma očima (prsa) a panenkami (bradavky). Celý interiér byl z levného dřeva, z reproduktorů se linula ona stará hudba, chyběly už jen ženy. Historicky první Hooters Girl, neboli hooterkou se stala dívka jménem Lynne Austinová. Tu si vyhlédl na pláži při soutěži miss jeden z majitelů a když zjistil, že je dívka bez práce, nabídl ji místo servírky.
Hooterky mají také velmi přísnou uniformu – bílý nátělník se sovou, oranžové šortky, hnědé punčochy, které mají navodit dojem opálených nohou, a bílé ponožky s bílými teniskami. Také vzhled je u hooterek velmi důležitý – vlasy musí být volně rozpuštěné, dívka nesmí mít na těle viditelný piercing ani tetování a líčení nebo barva nehtů musí být přírodní – žádné extravagantní barvy. Z tílka nesmí vykukovat podprsenka a ani ze šortek nesmí vykukovat zadeček, na druhou stranu nesmí být oblečení příliš volné – prostě tak akorát.
Hooterská šestka, jak se jí dnes přezdívá, nechtěla žádné zázraky, pouze mít svou vlastní restauraci, kde se budou cítit dobře. Zpočátku si příliš nevěřili a vše dělali stylem pokus-omyl. Dokonce si při otvíraní podniku před dveře vystavily rakve, které měli symbolizovat již zkrachovalé předchozí nájemníky.
O restauraci si již brzy štěbetali i vrabci na střeše a dobrou reklamu jim dělala i jejich první hooterka Lynn. Nafotila kalendář v sexy oblečku, své fotky poslala do Playboye, kde o ní vyšel článek samozřejmě i s příběhem o restauraci Hooters a návštěvníci se jen hrnuly.
Restaurací řetězce Hooters je dnes 435 ve 24 zemích celé planety s ročním obratem okolo bilionu dolarů. A dobrá zpráva pro české muže, jedna z restaurací by se tento rok mohla otevřít i v České republice…