Možná se poznáváte. Nechali jste si vytvořit webové stránky a nyní toužíte po větším množství objednávek či poptávek. Pustíte se proto do online marketingu, ale výsledky nikde. V čem mohou spočívat problémy? A jaká pravidla dodržovat, aby byl váš online marketing úspěšný?
Co prodáváte?
Prvním předpokladem úspěchu v rámci marketingu je kvalitní produkt či služba, o kterou bude zájem. Prodat něco, o čem jste pouze vy přesvědčení, že je to skvělé, je prakticky nemožné. Přirozeně je rychlejší a finančně méně náročné prodávat produkty nebo služby, o které je velký zájem.
Nastavením reklamy to nekončí
Ale ani nezačíná. Reklama sama o sobě totiž vaše produkty nebo služby neprodá. Na internetu je totiž prodavačem váš web. Vzhledem k tomu se vyplatí investovat do tvorby úspěšného webu, který se stane pomocníkem ve vašem podnikání.
Takový web by měl splňovat hned několik pravidel. Pojďme si ve stručnosti uvést aspoň několik z nich. Pamatujte na to, aby byl kontrastní. To znamená, že zvolíte černé písmo na bílém pozadí a tímto způsobem zákazníkům usnadníte jeho používání.
Vyhněte se také nejrůznějším pohyblivým prvkům či pohyblivým nákupním košíkům, které zbytečně ubírají pozornost. Pamatujte na to, že lidé se na váš web nechodí dívat. Chodí zde hledat informace. Investujte proto do tvorby kvalitních produktových popisů, které budou brát v zřetel emoce, potřeby a obavy vašeho typického zákazníka. Pouhé zkopírování textů od výrobce opravdu nestačí.
Zkoušejte a optimalizujte
Neusněte na vavřínech. V marketingu neexistují žádné zaručeně úspěšné cesty, kterých by se stačilo jen držet a dovedly by vás k cíli. To, co funguje někomu jinému, nemusí automaticky fungovat vám. Proto je třeba neustále zkoušet, optimalizovat a poučovat se z vlastních chyb.
Abyste se mohli rozhodnout pro další postup, neobejdete se ani bez měření dat a jejich následného vyhodnocování. Ale pozor. Vyhodnocení je třeba provádět z dostatečného vzorku dat. Z 10 prokliků na reklamu žádný závěr udělat nelze. Pokud se ale bavíme o 1 000 proklicích, je již situace odlišná.
Více informací o tvorbě webových stránek a online marketingu najdete na www.mdwebdesign.cz.