Tento model byl poprvé představen veřejnosti jako koncept v roce 2003 na frankfurtském autosalonu. Měla vidlicový desetiválec a automobilka s ní nepokrytě připomínala a oslavovala nespočet vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce.
Audi R8 bylo původně vyvinuto, aby pokořilo trhu vládnoucí Porsche 911. Se svým výraznějším vzhledem, větším konfortem a lepší dynamikou se stalo silným soupeřem.
Design R8 navrhli v Ingolstadtu a výsledek je vesměs ohromující. V konstrukci R8 je vidět dlouholetá praxe automobilky Audi. Na přídi a za dveřmi jsou masivní průduchy, vyrobené z tmavého uhlíkového kompozitu, které chladí motor. Ze strany vůz vypadá lehce jako letící projektil. Motor má uložený před zadní nápravou, tudíž je kabina posunuta více k přídi. V předních i zadních světlometech a motorizovaném prostoru najdete dohromady 210 diod.
Technické parametry nejsou ničím překvapivým. Přeci jenom se u takovýchto luxusních automobilů pohybují okolo stejných hodnot. Neznamená to ale, že by Audi R8 bylo nějaké párátko. Pohání ho totiž vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litrů s přímým vstřikováním FSI. Maximum otáček končí na 8250 ot./min, točivý moment nabývá hodnot 430 Nm od 4500 do 6000 ot./min. Zrychlení z 0-100km/h je za 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost 310 km/h. Spotřeba je 14,6 l/100km. Základní cena této luxusní Audiny se pohybuje okolo 3 milionu korun.