Nakupování v eshopech se v poslední době stalo doslova hitem. Lidé berou internetové obchody útokem, obzvlášť teď před Vánoci. Pořizují v nich prakticky všechno – od oblečení přes elektroniku až po vybavení domácnosti. Pokud i vy provozujete eshop, pak jistě přemýšlíte nad tím, jak k vám přilákat více zákazníků. Způsobů je celá řada, co opravdu funguje?
Buďte originální
Nabízejte sortiment, který nikdo nemá. Většina eshopů totiž prodává produkty, jako jsou mobilní telefony či kosmetika, takže je těžší se v těchto oborech prosadit. Pokuste se proto najít takový okruh zboží, který je více specifický. Právě díky specializaci totiž budete mít větší šanci na úspěch.
Nabídněte něco navíc
Spousta zákazníků se orientuje podle ceny, nejvíce proto slyší na akční nabídky a nejrůznější slevy, výprodeje, výhodné balíčky. Pokud ještě nabídnete k objednávce něco navíc v podobě dárku, dopravy zdarma nebo věrnostního systému, vaši potenciální zákazníci tak získají cenné argumenty, proč by měli nakoupit právě u vás.
Poskytněte kvalitní obsah
S konkurencí ale můžete bojovat i jinak, než jen penězi, a to kvalitním obsahem. Nabídněte svým zákazníkům užitečné rady, tipy, návody, informujte je o novinkách, které chystáte, pomozte jim s výběrem dárků. Připravujte pro ně speciální akce a soutěže, nákup se tak pro ně stane zábavnějším a atraktivnějším.Aktivní buďte také na sociálních sítích – přidávejte příspěvky, které zaujmou.
Nepodceňujte komunikaci
Výhodné ceny ani krásná grafika nezmůžou nic, pokud nezvládnete komunikaci se zákazníkem. Nereagujete na e-maily, neodpovídáte na otázky, zákazníci se vám nemohou dovolat – to vše vás může připravit o potenciální klienty a tím i o peníze. Budete-li se jim dostatečně věnovat, váš eshop bude vzkvétat.
Vytvořte web zákazníkům na míru
Vytvořte prostředí, ve kterém se budou vaši zákazníci dobře cítit. V případě eshopu je to uživatelsky příjemný web, který vyniká jednoduchostí a přehledností. Vyplatí se do něj investovat, oslovte protoreklamní agentury, které vám s tvorbou webu pomohou. Poradí také, co bude fungovat, online marketing je totiž jejich denní chléb, takže budou přesně vědět co a jak. A vy už pak jen můžete vyřizovat nové a nové objednávky!