Dámské oblečení zůstalo od poloviny března podobně jako další zboží jen za výlohou zavřených obchodů. Ženy se tak musely přeorientovat na e-shopy, pokud chtěly šatník vybavit novým kouskem. Internetové obchody rostou už dlouhou dobu a není divu – mají totiž spoustu výhod. Jaké jsou a na co si dát pozor?
1) Čas pro smysluplné věci
Asi tím největším plusem nakupování přes internet je úspora času. Chceme-li si vybrat zboží v kamenné prodejně, musíme si nejdříve vyhradit čas podle této prodejny. Ne vždycky jde její otevírací doba vstříc našemu pracovnímu a rodinnému rozvrhu, a tak se může stát, že se k nákupu dostaneme až za několik dnů či týdnů, nebo si musíme ukrojit z víkendu, pokud je obchod zrovna otevřený.
Když máme štěstí, nachází se daný obchod v naší blízkosti a nestrávíme na cestě zbytečně dlouho. Ve většině případů ovšem dokáže samotná cesta do obchodu zabrat i hodinu. V obchodě pak musíme brát ohledy na další zákazníky a čekat na zkušební kabinky. Už teď nám nákup zabral desítky minut a to jsme se ještě nedostaly ke frontě u pokladen a nezapočítaly cestu zpět. Celkově nás nákup v jednom obchodě může stát celý půlden života.
Toto všechno na e-shopu odpadá. Vybrat si svůj oblíbený kousek je možné kdykoliv, nemusíme se nikomu podřizovat, naopak my sami volíme, kdy se nám nejvíc hodí se v klidu svému nákupu věnovat. Úspora času je proto nesporná a ušetřené minuty můžeme věnovat něčemu smysluplnějšímu.
2) Šetří i peníze
Ušetřit přes internet můžeme zároveň i peníze. Díky široké nabídce různých e-shopů, které se předhánějí a nabízejí slevové akce, se ceny dostávají níž než v obchodech. Obecně i bez akcí bývá zboží na internetu levnější. Provozní náklady online obchodů jsou totiž mnohem nižší, takže si můžou dovolit vyjít zákazníkovi vstříc, co se týče cenovek.
3) Nekonečný výběr a inspirace
Zatímco obchod má jen omezený prostor na předvedení svého zboží, internet je nekonečný. Virtuální skladiště oblečení tak dává na výběr z mnohem větší škály oblečení, vzorů i barev. Vše si navíc můžeme prohlédnout ve fotogalerii na modelkách v kombinaci s dalšími druhy oblečení. Tato inspirace často mnohým chybí a v obchodě tápou, jak a k čemu by daný kousek měly nosit
4) Nejsi v tom sama
Už jsme si řekli, kolik času nás nakupování může stát a jak těžké je ho sladit se svým časem. Teď si představte, že ho musíte nacpat do programu ještě své kamarádce, kterou potřebujete, aby vám při nákupu poradila. Na webu nic takového nehrozí. Zvolený kousek můžeme nejen prokonzultovat s kamarády online nezávisle na místě, a ještě navíc se můžeme řídit recenzemi ostatních zákazníků. Ačkoliv jsme doma u počítače samy, paradoxně je nám nápomocno mnohem víc lidí.
5) Až pod nos
Zakoupené zboží nám z e-shopu přivezou domů až pod nos. Nemusíme se s ním tedy nikde vláčet v MHD. Rychlost některých online obchodů je přitom rekordní a vybrané oblečení doručí už do druhého dne. Díky akcím na poštovné navíc za dopravu nemusíme zaplatit ani korunu. Pokud doma zjistíme, že nám výběr nesedí, máme ze zákona 14 dní na jeho vrácení. V tom případě je ovšem poštovné už na naše náklady.
Hlídejte si serióznost e-shopu
Nakupování online samozřejmě má (jako ostatně všechno) své nevýhody. V první řadě musíme přesně znát svou velikost. Nejlepší je se přeměřit a zjistit si v online tabulkách, která velikost je pro nás ta pravá. Jakmile se to naučíme, přestane pro nás být návyk „zkoušet si oblečení na tělo“ tak palčivý. Taky si vždy pozorně přečtěte materiál, abyste měly představu, jak bude látka působit na omak.
Největší nevýhodou je to, když se rozhodneme, že oblečení vrátíme. Zatímco v obchodě ho pověsíme zpátky na věšák, u e-shopu je způsob zdlouhavější. Nejlepší je hned na začátku nakupovat u prověřeného prodejce, který má dobré recenze, zboží má na skladu a není jen zprostředkovatelem ze zahraničí. U takovýchto e-shopů se totiž zásilka často posílá z Číny, což s sebou nese ohromná rizika a šance reklamace je prakticky nulová. Je proto lepší si pročíst podmínky přepravy a zkušenosti ostatních uživatelů, a pokud si stále nejsme jistí, informovat se přímo u prodejce. Seriózní e-shop by měl zákazníkovi při reklamaci vyjít vstříc a rozhodně není důvod se vrácení zboží obávat nebo se mu vyhýbat.
Patříte vy k lidem, kteří na internetu oblečení nakupují už běžně, nebo to stále není váš šálek kávy? Anebo vás karanténa donutila změnit v tomto směru návyky?