Ačkoliv je dnes již skoro každý ve světě online přítomen, mezi spoustou webových stránek ještě najdeme i ty, které v sobě mají chyby. Někdy může jít o pouhou maličkost, která však i tak může zákazníka odradit natolik, že raději přejde ke konkurenci. V čem přesně může spočívat váš problém?
Stránka nepřizpůsobená mobilním zařízením
V současnosti vlastní chytrý telefon téměř všichni. A mnozí ho využívají i k online nákupům. Dnešní doba je plná shonu. Lidé vybírají produkty a služby, zatímco čekají na autobus, během polední pauzy v práci, večer v posteli před spaním. Pokud vaše webová stránka není přizpůsobena mobilním zařízením, připravujete se o obrovskou část potenciálních zákazníků.
Špatný marketing
Marketing je základní součástí úspěchu. Není jen o reklamě, je i o správně nastaveném komunikačním tónu, o optimalizaci webových stránek, o textech, kterými se prezentujete, o sociálních sítích, kde komunikujete se zákazníky, o poutavé a přehledné grafice webové stránky. To vše tvoří marketing. Vhodně nastavená marketingová strategie vam může získat věrné zákazníky.
Jasně viditelné kontaktní údaje
Ať už prodáváte produkty nebo služby, vlastníte e-shop nebo jakoukoli společnost, zákazník musí být schopen na webu najít kontakt. Jelikož někdo rád řeší věci písemně, uveďte tam svůj email, případně kontaktní formulář, jehož prostřednictvím vás může zkontaktovat.
A samozřejmě, nezapomeňte ani na telefonní číslo. Mnoho lidí nemá na emaily čas a raději se na konkrétní věc zeptá telefonicky. Pokud se vás Zuzana chce zeptat na jeden parametr produktu, který rozhodne o tom, zda u vás nakoupí, umožněte jí to.
Důležité informace špatně dohledatelné
Dávejte si pozor na to, aby na stránce byly informace jednoduše dohledatelné. Mobilní menu na chytrých telefonech je skvělé, ale na klasickém desktopu to už není nic moc. Webová stránka by měla být přehledná a všechno na ní jednoduše dohledatelné.
Otravné bannery, newslettery, reklamy
Jistě jste se s něčím podobným setkali i vy. Prokliknete se na nějaký produkt a vyskočí na vás informace o slevě. Čtete si článek a vyruší vás otravná reklama nebo newsletter. Ještě horší je, pokud vyskakující okénko zakrývá důležitou součást textu a vy ho nemůžete zavřít.
Samozřejmě, neznamená to, že byste podobné strategie neměli využívat. Všeho ale s mírou. Nechcete, aby váš potenciální zákazník přečetl alespoň polovinu článku a až poté mu nabídnout možnost přihlásit se k odběru newsletteru. Reklamy i bannery umisťujte na web tak, aby nezakrývaly důležité informace a nezpůsobily negativní zkušenost potenciálního zákazníka.
Pokud máte zájem zjistit, v jakém stavu jsou vaše webové stránky a co by na nich bylo možné vylepšit, neváhejte kontaktovat online marketingovou agenturu, která vám pomůže.