Každý obor lidské činnosti má své ikony – legendy, které se nesmazatelně zapsaly do historie a ten či onen konkrétní obor by bez nich zkrátka nebyl kompletní. Své ikony má samozřejmě i automobilový průmysl a jednou z nich je nepochybně Volkswagen Beetle – Brouk. Počátky tohoto vozu lze vystopovat až k začátku třicátých let kdy začal Ferdinand Porsche pracovat na projektu malého, lidového vozu a svět tak poprvé slyšel jméno Volkswagen. Způsob, jakým Brouk přicházel na svět nebyl příliš šťastný. To, že jeho návrhy schvaloval Adolf Hitler či fakt, že krátce po zahájení výroby v roce 1938 byla veškerá výroba přesměrována pro vojenské účely a „Brouci“ tak v prvních letech sloužily především v kampaních Wermachtu, není něco, co by kdokoliv chtěl mít ve svém „životopise“. Volkswagen Beetle však své dědictví překonal a vyráběn byl neuvěřitelných 65 let až do roku 2003. Ani poté Brouk ze světa nezmizel, neboť již v roce 1998 byl na trh uveden jeho ideový nástupce, Volkswagen New Beetle. Ten se svým předchůdcem sdílí mnohé, o čem však původní Brouk nemohl ani snít je špičkový audiosystém Fender, kterým se moderní verze pyšní.
Spojení těch nejlepších
Jednou z věcí, která stojí na současných modelech New Beetle nejvíce za pozornost, je audiosystém. Volkswagen si totiž pro jeho realizaci vybral známou americkou firmu Fender, výrobce špičkových kytar a zesilovačů (mimochodem, zakladatel firmy Leo Fender byl původně opravářem autorádií). Fender patří k lídrům ve svém oboru a vás tak při jízdě v novém Broukovi čeká výjimečný posluchačský zážitek. Klíčovými komponentami jsou desetikanálový zesilovač o výkonu 400 W a koncovými (výkonovými) stupni typu AB spolu s osmi kvalitními reproduktory. Čtyři z nich jsou vysokotónové reproduktory s textilní kalotovou membránou a neodymovými magnety, dva hlubokotónové se zdvojenými kmitacími cívkami a dva s jednoduchými. Doplňuje je subwoofer (taktéž se zdvojenou kmitací cívkou) umístěný v zavazadlovém prostoru. Výsledkem je opravdu kvalitní zvuk, i ten však lze dále vylepšit a zážitek z poslechu při jízdě posunout ještě o úroveň výš.
Dokonalost skrze odhlučnění
Patříte-li k opravdovým fajnšmekrům a při jízdě cítíte, že i v New Beetle by mohl být poslech ještě o něco lepší, nastal čas na odhlučnění dveří s reproduktory. Vytlumení dveří obecně vede ke zlepšení dynamiky i sytějšímu střednímu pásmu a samozřejmě také k odhlučnění interiéru vozu. Budete-li mít možnost do odhlučnění zainvestovat ještě další prostředky, doporučit lze také odhlučnění kufru. I tudy totiž do interiéru proniká hluk, jehož eliminace povede k dalšímu vylepšení zážitku z hudby, která vám bude zpříjemňovat čas strávený na cestách s vaším novým Broukem.