Také často musíte s Vaším miláčkem na čtyřech kolech do servisu a nejste pevně rozhodnuti jaký servis zvolit? Či dát své auto profesionálům se zárukou, tedy do autorizovaného servisu, či důvěřovat místnímu ne-autorizovanému autoservisu? V tomto článku se Vám pokusím vypsat všechny klady/zápory zmíněných servisů a sepsat, kdy se Vám návštěva onoho servisu vyplatí.
Opravy auta jsou nejčastější nepříjemné činnosti, které majitele automobilu čekají, ovšem při finální otázce „kam si zajet auto opravit?“ panují různé názory a otazníky.
Lidé se často rozhodují mezi penězi:kvalitou:jistotou:zárukou, ovšem otázkou zůstává, zda nám vůbec může nikdo něco garantovat?
Výhody/Nevýhody autorizovaného servisu
+ Záruka provedené práce – pokud si necháte udělat opravu auto u opravdu kvalitního autorizovaného servisu, měli byste mít garantovanou dobře provedenou práci, tedy mělo by být vyměněno to, co skutečně mělo být vyměněno a splněno, to co splněno mělo být.
+ Rychlost – oprava v autorizovaném servisu je často až 3x rychlejší než tomu bude u servisu bez autorizace.
+ Profesionální přístup – v autorizovaném servisu se přeci jen dočkáte profesionálnějšího a jasnějšího přístupu.
+ Záruka – není to povinností, ale pokud je autorizovaný servis opravdu kvalitní vystaví Vám i minimálně 14 denní záruku na danou opravu.
– Cena – největší zápor autorizovaného servisu je cena, která i za banální opravu častokrát až několikrát větší než v servisu neautorizovaném.
– Poplatky za práci – zatímco v klasickém servisu si budou účtovat 40 Kč za hodinu práce, v servisu autorizovaném to může být až 180 Kč za hodinu té samé práce.
Výhody/Nevýhody ne-autorizovaného servisu
+ Cena – zatímco je cena u autorizovaného servisu největším neduhem, u servisu ne-autorizovaného je to největší výhodou, ceny jsou skutečně častokrát až mnohokrát menší, to samé platí pro poplatky za práci.
+ Dostupnost – ne-autorizovaných servisů je celá řada a v průměrných městech je jich častokrát hned několik, zatímco za autorizovaným servisem si budete muset častokrát najet až několik desítek (stovek) kilometrů.
– Neprofesionální přístup – dát svého miláčka do ruky nějakému 20 letému ňoumovi co vypadá, že neumí ani do pěti počítat a před měsícem vyšel učňák, není zrovna příjemné. O to více se nepříjemnost prohloubí, když druhý den potkáte téhož „opraváře“ ve Vaší káře, jak se v ní vytahuje před holkama přičemž Vám bude tvrdit, že auto jen zkoušel.
– Více škody než užitku – v posledních letech se také stává trendem, že Vám servisáci vymění na autě více, než byste si přáli. Do servisu přijedete s nefunkčními brzdami a odjedete sice s brzdami funkčními, ovšem se starým alternátorem, turbem apod. přičemž dokázat něco je téměř nemožné.
– Neopravitelné závady – často se Vám také stane, že daný servis neumí danou závadu ani opravit a o týdnu dumání Vám vrátí Vaše rozbité auto zpět. Většinou se jedná o nová auta.
Kdy se vyplatí navštívit autorizovaný/ne-autorizovaný servis
Je to jednoduché, pokud máte auto nové, v dobrém stavu a o vysoké hodnotě rozhodně ho svěřte profesionálům, mohlo by se Vám totiž snadno stát, že Vám v neautorizovaném servisu Vaše auto oškubou jako kuře a nové díly vymění za staré. V autorizovaném servisu si sice připlatíte, ale máte určitou záruku, že bude práce vykonána poctivě a vyměněno bude pouze to, co vyměněno má být.
Na druhou stranu pokud vlastníte starý kbelík v hodnotě do 50 000 Kč a něco se Vám tam „vysere“, nebraňte se ne-autorizovanému servisu, jelikož v autorizovaném byste dali více než je hodnota Vašeho auta a taková investice do starého auta se prostě nevyplatí.