Koupili jste si naftové auto a postupně se seznamujete jak s tím, jaké jsou jeho funkce a jízdní vlastnosti, tak s jeho technickým provedením? Pokud ano, rozhodně nezapomínejte také na to, že v něm jistě najdete i filtr pevných částic. Ten je do vozů montován pro snížení emisí. Nutno říci, že každý majitel vozu by měl znát možnosti jeho čištění. O jaké jde?
Pasivní regenerace
Jde o automatickou funkci každého filtru a tedy i vozu. Jde o nejjednodušší postup, který je založen na tom, že se filtr v podstatě vyčistí sám. Aby k tomu došlo, je nutné k tomu vytvořit odpovídající podmínky. O jaké se jedná konkrétně?
- Delší jízda
- Dostatečné otáčky motoru
- Vyšší rychlost
Máme na mysli například delší jízdu mimo obec, nebo ještě lépe po dálnici. Při městské provozu, nebo při neustálém zastavování motoru proběhne regenerace DPF filtru skutečně jenom málokdy. Navíc zde hrozí riziko, že když už začne, tak nemusí být dokončena a k stoprocentnímu vyčištění nedojde.
Aktivní regenerace
Tato možnost je velmi podobná té předchozí. Ale s tím rozdílem, že je třeba filtru a vozu přece jenom lehce pomoci. Jak konkrétně? Nejčastěji se používá buď změna časování vstřiků, nebo se mohou používat také různorodá aditiva. Díky tomu se dosáhne požadovaných podmínek, kterými jsou v procesu regenerace hlavně vyšší teploty jak výfukových plynů, tak i vyšší teploty přímo ve filtru.
Repas
Možnost, která je spojena s tím, že bude zajištěno opravdu nejdokonalejší možné vyčištění. Dnes nabízejí repas DPF filtru specializované firmy, které si zakládají především na kvalitě odvedené práce. Ta se následně podepíše jak na lepší funkčnosti daného filtru, tak i na tom, že je prodloužena jeho životnost. Tuto možnost proto doporučujeme každému, kdo nechce mít s tímto doplňkem svého vozu žádné velké a dlouhodobé starosti, spojené s tím, že nebude pracovat tak, jak by měl